Het Verslag van tevoren - Reisverslag uit Bruchem, Nederland van Matthijs Bogerd - WaarBenJij.nu Het Verslag van tevoren - Reisverslag uit Bruchem, Nederland van Matthijs Bogerd - WaarBenJij.nu

Het Verslag van tevoren

Blijf op de hoogte en volg Matthijs

01 November 2016 | Nederland, Bruchem

Lieve familie en vrienden,

Allereerst kan ik alvast zeggen dat ik het hartstikke leuk vind dat jullie dit blog willen lezen en mij zo op deze manier willen volgen.

Ik zal eerst vertellen hoe dat allemaal ontstaan is, al jaren loop ik met het idee dat ik graag een keer voor een langere periode naar het buitenland wil gaan om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Nou ben ik 22 jaar en dacht waarom niet nou dus nu gaan we er maar voor ook.

Naar een grote speurtocht veel telefoontjes en wat mailing verder.. is Zuid-Afrika het uit eindelijk geworden. Ik vertrek dus op 8 december en vlieg met Qatar Airways. Ik kom dan op 9 december aan in Johannesburg en vanuit daar vlieg ik verder naar Port Elizabeth of terwijl PE, ook wel The Windy City omdat het daar altijd zo hard waait.

De hele reis duurt me 21 uur en dan word ik in PE van het vliegveld opgehaald om vervolgens door te gaan naar het adres waar ik de gedurende tijd ga verblijven. Dit is een huis met vrijwilligers en stagiaires die met dezelfde organisatie voor een project komen om te ondersteunen dus ik heb altijd wel wat gezelschap om heen wat ik zelf ook wel fijn vind.

PE, is een stad met meer dan 700.000 inwoners. Het ligt helemaal in het zuiden van Afrika, het huis waarin ik verblijf ligt letterlijk 10 minuten van de zee vandaan dus ik weet wel wat ik in de weekenden ga doen ;)

Er zaten stiekem al meer voorbereidingen aan vast dan ik dacht zo moest ik alleen voor mijn visum al naar de bank, het ziekenhuis, de huisarts, de prikpost en het gemeentehuis om allemaal verklaringen te krijgen zodat ze zeker weten dat ik geen ziektes mee het land in neem. Verder ben je veel met verzekeringen bezig check je of alles goed is geregeld of je alles al hebt, je inentingen kloppen, je ticket kopen etc etc. al om het al was het behoorlijk druk. Maar de meeste voorbereidingen zijn nu dan ook al wel gedaan.

De organisatie is vanuit oorsprong Nederlands maar alleen de C.E.O. is een Nederlander, de rest van het team bestaat allemaal uit Afrikanen. Het heeft meerdere projecten in verschillende takken van sport. Ondertussen heb ik al veel Skype contact gehad en weet ik al een beetje waar ik aan toe ben dus dat is wel fijn.

Voor nu betekent het wel dat de zenuwen al aardig beginnen te komen aangezien ik echt in mijn eentje op reis ga en dus alles alleen moet ontdekken en doen. Al om het al heb ik er al wel erg veel zin in en ik hoop dat de verdere voorbereidingen die nog moeten gebeuren helemaal goed komen.

Tot de volgende ronde!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Bruchem

Zuid-Afrika, Port Elizabeth


Recente Reisverslagen:

26 Oktober 2017

Einde in zicht!

23 Juli 2017

Aan het hart.

03 Juni 2017

Winterjas in Zuid-Afrika .....

21 April 2017

April

24 Maart 2017

Maart
Matthijs

Actief sinds 01 Nov. 2016
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 17717

Voorgaande reizen:

08 December 2016 - 20 December 2017

Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Landen bezocht: